Projektas „Augu su knyga”

Knygos – vaikystės magija, auganti kartu su vaiku

Lopšelyje-darželyje vykęs projektas „Augu su knyga“ tapo ypatingu kelionių per žodžius, emocijas ir kūrybą ciklu, kuris apjungė visas grupes, tėvus, senelius ir svečius į vieną bendruomenę, augančią kartu su knyga. Šis projektas – tai ne tik apie skaitymą, bet apie patirtį, kuri ugdo vaizduotę, jausmus, kūrybiškumą ir bendrystės jausmą.

Nuo kupolo iki bibliotekos – pasakos gyvavo visur

Projekto pradžioje 1 ir 2 grupės vaikai susibūrė kupole, kur išgirdo pasaką „Katinėlis ir gaidelis“ – ne tik klausėsi, bet ir patys ją suvaidino. Toks aktyvus dalyvavimas leido vaikams įsijausti į veikėjų pasaulį ir per vaidybą giliau suprasti pasakos prasmę.

6 grupės mažieji kupole pavirto pasakos „Kaip šuo sau draugo ieškojo“ veikėjais, kalbėjosi apie tikrą draugystę, kūrė draugystės apyrankes. Tą dieną ne tik mokėmės, bet ir jautėme – tai diena, kai knyga jungė ir vienijo.

3 grupėje pasaka „Du gaideliai“ virto spalvingu teatrališku pasirodymu su paveikslėliais, dainomis ir šokiais. Vaikai išgyveno pasaką visa širdimi, o garsu ir judesiu sustiprintas pasakojimas pavertė ją nepamirštama.

Kai knyga tampa tiltu į vaikų emocijas

PUG grupėje močiutė vaikams skaitė jautrią istoriją apie mažąjį Marmį ir jo baimes. Po pasakos vaikai kalbėjosi apie savo išgyvenimus, piešė savo baimes ir mokėsi jas atpažinti bei įveikti – drąsiai, jautriai, kūrybingai. Ši veikla parodė, kokia stipri terapinė knygos galia.

Tuo tarpu 5 grupėje mamos skaityta istorija apie Pelėdą Druliją kvietė mokytis kantrybės. Po pasakos vaikai piešė įsimintiniausias akimirkas – taip knyga virto kūrybinio mąstymo įrankiu.

Biblioteka – lobynas, kuriame knygos kalba su širdimi

5 grupės išvyka į Jurgio Kunčino biblioteką tapo tikru nuotykiu. Vaikai ne tik tyrinėjo knygų lentynas, bet ir susitiko su rašytoja Loreta Zabalujeva, kuri dainavo, skambino instrumentais, pasakojo ir net pamokė baleto judesių. Tai buvo nepaprastas susitikimas su kūryba ir gyvu žodžiu – tokios akimirkos lieka širdyje ilgam.

Pasakos kaip veiklos šerdis – kūryba ir pažinimas

Lietuvių liaudies pasaka „Ropė“, skaityta 7 grupėje, įkvėpė vaikus ne tik vaidinti, bet ir kurti savo „ropes“ iš spalvoto popieriaus – tai ugdė ir bendradarbiavimą, ir kūrybinį mąstymą.

4 grupės vaikai, stebėdami pirštukinių lėlių spektaklį „Vištytė ir gaidelis“, vėliau patys įsitraukė į STEAM veiklas – kūrė lazdyno paveikslus, skaičiavo riešutus. Tai dar kartą parodė, kad pasaka – ne tik tekstas, bet ir durys į tiriamąją, meninę veiklą.

8 grupės vaikus sužavėjo Erico Carle knygelė „Labai alkanas vikšrelis“. Ji tapo pretekstu mokytis savaitės dienų, skaičių, kalbėtis apie mitybą, o tuo pačiu – stebėti gamtos virsmus, kai vikšrelis virsta drugeliu. Knyga čia buvo tarsi spalvotas kelrodis į pažinimą.

Knygos, kurias atnešė šeimos – dovanos vaikų pasauliui

Projekto metu kvietėme šeimas prisidėti – padovanoti mylimą, bet jau perskaitytą knygelę darželiui. Kiekviena padovanota knyga tapo mažuoju stebuklu, papildžiusiu mūsų pasakų kampelius ir atvėrusiu naujas istorijas dar daugiau vaikų.

„Augu su knyga“ – projektas, kuris augina širdį

Projektas „Augu su knyga“ buvo ne tik apie skaitymą – jis buvo apie jausmą, bendrystę, kūrybą ir ugdymą per pasaką. Vaikai ne tik girdėjo, bet ir jautė, vaidino, piešė, tyrinėjo, mokėsi – ir visa tai su knyga rankoje. Šis projektas paliko gilų pėdsaką vaikų širdyse – kaip šviesi vaikystės istorija, kurioje knyga buvo geriausias draugas, mokytojas ir įkvėpėjas.

📖 Tegul skaitymas visada lieka mūsų kasdienybės dalimi – kaip būdas augti, kurti ir svajoti.

„Redaguota 2025-05-23“

Į viršų
Skip to content