ERASMUS+ PROJEKTAS „MES VISI SKIRTINGI, MES VISI PANAŠŪS“
Projekto trukmė: 2024 m. rugsėjo 1 d. – 2025 m. rugpjūčio 31 d.
Projekto finansavimas: projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos lėšų.
Kodėl šis projektas svarbus?
Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skyrėme specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymui. Tačiau supratome, kad susikoncentravus į tam tikras problemas, galime praleisti platesnį vaizdą – kaip sukurti aplinką, kurioje visi vaikai, nepaisant jų poreikių ir galių, galėtų jaustis matomi ir priimti? Mūsų darželyje ugdosi labai skirtingi vaikai: patiriantys ugdymosi sunkumų, itin gabūs, emocinių ar savirealizacijos poreikių turintys, o kartais – net ir stokojantys pagrindinių poreikių, kurių nepatenkina šeima.
Norime iš naujo įvertinti savo požiūrį į ugdymą ir perimti gerąsias įtraukiojo ugdymo praktikas iš Europos šalių, kur tokie metodai jau sėkmingai taikomi. Tai leis mums ne tik efektyviau dirbti su vaikų grupėmis, bet ir užtikrinti, kad kiekvienas vaikas gautų jam reikalingą dėmesį.
Ko siekiame?
Mūsų tikslas – formuoti šiuolaikišką, įtraukųjį ugdymą palaikančią pedagogų nuostatą. Siekiame, kad visi darželio vaikai būtų matomi kaip turintys skirtingus, bet vienodai svarbius poreikius – nesvarbu, ar jie laikini, ar nuolatiniai. Kiekvienas vaikas yra individualus, todėl jam reikalingas individualus dėmesys.
Planuojame stiprinti bendruomenės jautrumą vaikų poreikiams, mokytis inovatyvių ugdymo metodų ir pritaikyti juos kasdienėje darželio veikloje. Viena iš naujovių – reakcijų grandinių projektai, kurie padės vaikams geriau suvokti tarpusavio ryšius ir skatins jų aktyvų dalyvavimą ugdymosi procese.
Tarptautinė patirtis – raktas į pokyčius
Į projektą įsitrauks 12 pedagogų, pagalbos specialistų ir mokytojų padėjėjų, kurie vyks į mokymus ir darbo stebėjimo vizitus užsienyje. Šių vizitų metu jie ne tik susipažins su kitų šalių įtraukiojo ugdymo patirtimi, bet ir mokysis dirbti su įvairių poreikių turinčiomis vaikų grupėmis.
Dalyviai įgis žinių, kaip užtikrinti vienodą prieigą prie ugdymosi visiems vaikams, nepriklausomai nuo jų gebėjimų. Jie taip pat mokysis skatinti vaikų supratimą apie demokratines vertybes ir įvairovę bei ugdyti bendradarbiavimo įgūdžius per projektines veiklas.
Praktinė patirtis – vertingiausias mokytojas
Darbo stebėjimo vizitai leis pedagogams ne tik pagilinti teorines žinias, bet ir praktiškai išbandyti naujus metodus. Tai bus puiki galimybė parsivežti į darželį šviežių idėjų, pritaikyti efektyviausias praktikas ir kelti tarptautiškumo kompetenciją. Susipažinimas su kitų šalių ugdymo aplinka neabejotinai praturtins tiek pedagogų, tiek visos darželio bendruomenės patirtį.
Projekto poveikis – ilgalaikiai pokyčiai
Tikimės, kad šis Erasmus+ projektas padės sukurti aplinką, kurioje kiekvienas vaikas jausis priimtas, išgirstas ir ugdomas pagal savo individualius poreikius. Tai leis pedagogams dar labiau sustiprinti savo kompetencijas dirbant su įvairiais vaikais ir prisidės prie darželio bendruomenės atvirumo, supratingumo bei vieningumo stiprinimo.
„Redaguota 2025-03-13“