Ši savaitė buvo kupina įkvėpimo ir naujų patirčių! Mokytoja Ramunė, kartu su kolegėmis Milda, Odeta ir Lina iš Erasmus+ konsorciumo darželių „Vyturėlis”, „Šaltinėlis” ir „Obelėlė” dalyvavome darbo stebėjime Čekijos darželiuose Brno mieste ir nori pasidalinti, kas labiausiai įsiminė:
1. Laisvė ir kūryba – vaikų darbeliai eksponuojami visur: laiptinėse, grupėse, net lauke. Vaikai ir patys mielai pakabina savo darbelius ant sienos, o panorėję, pakeičia kitais.
2. Meilė gamtai – gamtos natūralumas puoselėjamas tiek lauko erdvėse, tiek veiklose. Gausybė augalų, daržai, vaismedžių sodai.
3. Keramikos dirbtuvės – kiekvienas darželis turi savo nuosavą krosnį moliui degti, tad molinių vaikų darbelių itin gausu.
4. Bendruomeniškumas – šiltas bendravimas tarp visų darbuotojų, itin didelis ir aktyvus tėvų įsitraukimas į veiklas.
5. Vaikų savarankiškumas – mažieji patys dedasi ir pilasi maistą, pasikloja loveles, patys pasižymi, kurioje veikloje nori dalyvauti, kada planuoja išeiti namo (po pietų ar po vakarienės),į kokį būrelį tą dieną planuoja eiti.
6. Žaislas „keliautojas“ – vaikai savaitgaliui pasiima žaislą į namus, o patirtus nuotykius aprašo specialioje knygoje. Kitiems po savaitgalio būna labai įdomu ir nekantru perskaityti žaisliuko savaitgalio nuotykius šeimoje.
7. Šventės ir tradicijos – ypatingai sužavėjo gimtadienio tradicijos: speciali kėdutė šventės kaltininkui ir stendas su vaikų gimtadieniais.
8. Vadovų įsitraukimas – vadovės ne tik organizuoja, bet ir aktyviai dalyvauja su vaikais kasdieninėje veikloje: šoka, vaidina, dainuoja, lydi į lauką.
9. Nestandartinės lauko erdvės – gamtos erdvės yra visiška priešingybė mums įprastoms, labiau primena džiungles, nei darželio kiemą. Lauke vaikai turi daug laisvės – grupės susimaišo tarpusavyje, dūksta, bėgioja, slepiasi ir gaudo, savarankiškai tyrinėja ir eksperimentuoja, o mokytojos tik stebi vaikus per atstumą. Vaikų apranga yra pritaikyta pagal oro sąlygas.
10. Simbolių naudojimas – vietoj vaikų vardų visur naudojami paveikslėliai, kurie padeda lengviau susiorientuoti ir suteikia ugdymo procesui žaismingumo.
Šios patirtys mus įkvėpė pažvelgti į darželio kasdienybę iš kitos perspektyvos.
Kai kurias idėjas pritaikysime ir savo darbe!
„Redaguota 2024-12-09“